Лічильник відвідувань

Яндекс.Метрика

Чи є турбота про жителів району "сепаратизмом"?

У народі вважають: виправдовується той, хто винуватий. І нехай ця думка дещо суперечлива, все ж зважимо на неї. Поза народною мудрістю залишаються несправедливі звинувачення: не годиться залишати їх без відповіді, особливо у випадках, коли факти перекручені або «притягнуті за вуха». Виходячи з цього, необхідно розставити все на свої місця і коротенько розповісти про справжній стан речей.
Мова йде про статтю міського голови міста Славута Василя Сидора «Сепаратизм по-славутськи?» опубліковану на офіційному веб-сайті Славутської міської ради та поширену ним у соціальній мережі «Facebook».
Насамперед хочемо відзначити, що посадові особи Славутської районної державної адміністрації та Славутської районної ради діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Стосовно так званої «підпільної» перереєстрації окремих районних комунальних закладів, то, можливо, ми відкриємо очі Славутському міському голові на той факт, що ці юридичні особи належать до спільної власності територіальних громад Славутського району, управління якими безпосередньо здійснюється районною радою. А тому і рішення про перереєстрацію трудового архіву, районних будинку культури та централізованої бібліотечної системи приймалися депутатами районної ради на пленарному засіданні п’ятнадцятої сесії ще 31 серпня 2017 року. Підкреслимо, що проекти рішень з даних питань були завчасно розміщені на офіційному веб-сайті районної ради, розглядалися відкрито на засіданнях постійних депутатських комісій.
Для більш повного розуміння питання зазначимо, що за січень 2018 року податків із зарплат працівників вищевказаних комунальних закладів до районного бюджету надійшло аж 14 тис. грн. Важко повірити у те, що місто Славута «збанкрутує» не отримавши цих коштів.
Для порівняння: від таких потужних підприємств як ТОВ "Суффлє Агро Україна", ТОВ "Екофарм", які фактично знаходяться на території Крупецької та Улашанівської сільських рад Славутського району та тривалий час були зареєстровані у місті Славута, до міського бюджету щомісячно надходило близько 300 тис. грн. Чому ж тоді міський голова не вважав це "сепаратизмом" та не зважав на положення Податкового кодексу України? Чому Василь Сидор не звертався до Міністерства фінансів про перерахунок податкової бази через збільшення надходжень до міського бюджету від ТОВ "Інтердерево", виробничі потужності якого також знаходяться на території району?
Правомірно виникає ще одне запитання: то хто і у кого насправді, як зазначає міський голова, «підло краде» кошти?
Також Славутський міський голова замовчує той факт, що при затвердженні районного бюджету на 2017 рік за рахунок власних доходів районного бюджету та бюджетів сільських рад на утримання закладів охорони здоров'я міста та району додатково до медичної субвенції (тобто виділених державою коштів) спрямовано 3млн. 725 тис. грн., тоді, як із бюджету міста Славути виділено лише 1 млн. 318 тис. грн.  (для об’єктивності варто відзначити, що ми свідомо не враховуємо ті кошти, які міська влада виділяє на капітальні видатки для утримання свого ж комунального майна).
Василь Сидор замовчує той факт, що за 2017 рік із заробітної плати працівників Центральної районної лікарні та Центру первинної медико-санітарної допомоги до міського бюджету надійшло майже 4 млн. грн., а із заробітної плати працівників райдержадміністрації та районної ради (до речі, не всі із яких проживають у місті Славута)  - понад 1 млн  грн. податку на доходи фізичних осіб.
Твердження міського голови, що все більше сільського населення обирає для проживання місто Славута, ще не значить, що наші села мають бути приречені до занепаду.
Стосовно «іншої сторони медалі». Звертаємо увагу очільника міста на те, що пріоритетними завданнями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у 2018-му та наступному роках є об’єднання зусиль у продовженні реалізації заходів з децентралізації влади та реформи місцевого самоврядування. При цьому посадові особи райдержадміністрації керуються частиною 2 статті 9 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», яка вказує на те, що саме місцеві державні адміністрації забезпечують організаційну підтримку та інформаційно-просвітницьке сприяння добровільному об’єднанню територіальних громад.
Можливо, міського голову не влаштовує той факт, що Славутські районна державна адміністрація та районна рада діють виходячи із інтересів територіальних громад району?
Дійсно, Хмельницькою обласною радою 13 серпня 2015 року за № 15-33/2015 було прийнято рішення «Про утворення Славутської міської об’єднаної територіальної громади і призначення перших місцевих виборів депутатів Славутської міської об’єднаної територіальної громади та Славутського міського голови». Проте, не з нашої вини у 2015 році Центральною виборчою комісією не було знайдено законодавчих підстав для призначення перших виборів до Славутської міської ОТГ.
Зазначимо, що нам не відомо про відповідні звернення протягом 2016-2018 років Славутського міського голови про ініціювання перед облдержадмінстрацією призначення виборів до Славутської ОТГ, як це було зроблено у 2016 році Нетішинським міським головою О.Супрунюком.
Виходячи з реалій сьогодення очевидною є необхідність доопрацювання проекту перспективного плану об’єднання громад по територіях Славутського району. Процес подальшого добровільного об’єднання сільських рад відбувається та відбуватиметься у відповідності до вимог чинного законодавства.
Керівництво районної державної адміністрації та районної ради з подивом та нерозумінням сприйняли нічим невиправдане та зухвале звинувачення на свою адресу з боку міського голови В.Б. Сидора у так званому «сепаратизмі». Позиція, виражена міським головою у статті «Сепаратизм по-славутськи», носить відверто наклепницький характер та виглядає необґрунтованою, такою, що свідчить про повне ігнорування інтересів сільських громад району, а також нагадує брудні, маніпулятивні дії з громадською думкою та несе у собі прагнення міського голови Славути шляхом нав’язування громадськості викривленої інформації отримати для себе певні політичні дивіденди.
Як висновок. Ми цілком і повністю поділяємо думку міського голови щодо пріоритетів спільної роботи на благо своїх жителів, проте його безпідставні звинувачення вносять помітний деструктив у таку співпрацю та є наміром свідомо відволікти увагу міських жителів від тих важливих проблем, які сьогодні необхідно вирішувати у місті.
Таким чином, викладене вище - аж ніяк не виправдання, а правда, яка повинна бути донесена до людей. Інша справа, чи бачить цю правду міський голова Василь Сидор?

 

Керівництво  Славутської районної ради

та Славутської районної державної адміністрації