Лічильник відвідувань

Яндекс.Метрика

Обережно шахраї!

Обережно шахраї!

Користуючись складною ситуацією, яка виникла у світі, та складним фінансовим становищем населення, яке спричинене поширенням епідемії короновірусу (COVID-19), шахраї почали спекулювати довірою українців.

Схема яку зараз використовують шахраї — це розсилка фальшивих смс-повідомлень “нібито” від імені Національного банку України про виплату додаткової 1000 грн. у зв'язку з введенням карантину. Ця інформацію неодноразово транслювалася  по телебаченню від імені Президента України та Міністерства соціальної політики України.

Шахраї просять повідомити номер банківської картки, термін її дії та іншу особисту інформацію про власника карти.

Так дійсно така допомога буде нарахована, але це буде робитися автоматично як при нарахуванні пенсії і для цього не потрібно повідомляти інформацію так званому “співробітнику банку”, якими представляються шахраї.

Заплати за комунальні послуги онлайн! Через масову самоізоляцію пенсіонери перестали ходити в банки для того, щоб заплатити за комунальні послуги. Тепер вони освоюють онлайн-платежі. Шахраї розробили шкідливі сторінки, які замість того, щоб приймати оплату за комунальні послуги, крадуть дані банківських карт.

Інша схема це листи з новинами, які зловмисники відправляють нібито від  Всесвітньої організації охорони здоров'я (ВООЗ), але насправді ціль - це змусити потенційну жертву натиснути на шкідливе посилання. Як правило після переходу на таке посилання користувач може встановити шкідливі програми на пристрій, які здатні викрадати персональні дані або дані для входу в систему.

Щоб отримати доступ до картки, шахраї використовують номер картки, термін її дії, CVV-код-це тризначне число на звороті картки, пін код, прізвище та ім'я, номер телефону, код з смс.

Запам'ятайте! Менеджер банку не має права запитувати реквізити картки, оскільки вони йому і так відомі, також він перший повинен назвати ваше ім'я, а не запитувати вас. Обов'язково зверніть увагу на темп розмови, зазвичай, якщо це шахрай, який видає себе за співробітника банку він буде говорити поквапливо і починати розмову зі слів “терміново, якнайшвидше, покваптися, тобто одразу вводять в страх, що все потрібно робити швидко.

Паролі (ПІН, СVV) призначені тільки клієнту. Якщо співробітник їх запитує, значить це шахрай.

Такі самі схеми коли ви щось купуєте, або продаєте і вас запитують, вам прийшло в смс повідомлені, це також шахраїські схеми.

Також памятайте, що банки ніколи не надсилають повідомлень про блокування картки.

Якщо вам телефонують нібито із банку і хочуть дізнатися реквізити банківських карток, просять повідомити СVV код, негайно припиніть розмову та зателефонуйте у банк за офіційним номером, вказаним на картці, або на сайті фінансової установи.

Якщо ви все ж повідомили дані своєї картки шахраєві, терміново заблокуйте її та поінформуйте про те, що трапилося правоохоронців.

Будьте обачні та бережіть себе!

 

В.о. начальника відділу

“Славутське бюро 

правової допомоги” Ірина Панасюк